Využite svoj čas efektívne s aplikáciou Bidding Fox

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on pocket
biddingfox-wallpaper

Už dlho hľadáte nástroj, ktorý by vám pomohol ušetriť čas a tým zefektívnil vašu prácu? V ďalšom našom  rozhovore s Jirkom Guňkom vám predstavíme úspešný český biddovací nástroj  zo série “líščich” nástrojov – Bidding Fox. Aplikácia prešla za poslednú dobu obrovskými zmenami a vývojom a preto sme sa rozhodli predstaviť ju aj vám.

Ako som už spomínala aplikácia vznikla primárne preto, aby pomáhala agentúram,  marketingovým špecialistom či freelancerom ušetriť čas a  klientom zarábala peniaze. 

Chcete vedieť ako na to?


V dnešnom rozhovore sa dozviete:

  • čo je Bidding Fox a pre koho je aplikácia určená
  • s čím všetkým vám pomôže
  • aké sú jej najväčšie výhody
  • odkiaľ tím Bidding Fox čerpá nápady na novinky

a omnoho viac


Automatický bidding pre vyhľadávače tovaru

Predstavte nám v skratke Bidding Fox.

Ide o nástroj, ktorý e-shopom pomáha s automatizáciou riadenia inzercie, resp. biddingu na Heureke a Zboží.cz. Snažíme sa pokryť čo najširšie potreby klienta. Aby mal prehľad o inzercii –⁠ má k dispozícii rôzne grafy a štatistiky. Aby mal prehľad o konkurencii –⁠ poskytujeme porovnanie jeho e-shopu s priamymi konkurentmi. Aby mohol rozdeliť sortiment podľa predstáv –⁠ má k dispozícii nespočetné množstvo produktových filtrov. Dokáže si vytvoriť stratégie na mieru podľa typu sortimentu, ktorý inzeruje. A v neposlednom rade má možnosť vyexportovať takmer všetky dáta, ktoré mu Bidding Fox poskytuje do formátov .csv, .xlsx alebo .html, ktoré ďalej spracuje podľa potreby.

https://www.bidding-fox.sk/

Čo vás viedlo k názvu? Prečo práve Bidding Fox?

Prvá časť bola hneď jasná. Chceli sme do názvu preniesť, čím sa aplikácia zaoberá, aby nebolo pochýb o tom, v akej oblasti pracuje. Lišiaka / Fox sme pridali na základe vtedajšej stratégie, kedy sme aplikácie pomenovávali po zvieratách. Lišiak, resp. líška je všeobecne spájaná s bystrosťou a múdrosťou, a my sme chceli vyvíjať múdry nástroj, ktorý pomáha.

Kto je cieľový používateľ aplikácie?

Nástroj je určený pre správcov e-shopov, marketingových špecialistov a agentúry spravujúce inzerciu na porovnávačoch tovaru, v našom prípade na Heureke a Zboží.cz. Zjednodušene povedané –⁠ pre všetkých, ktorí chcú automatizovať inzerciu na porovnávačoch tovar.

Myslíte si, že bidovanie je vhodné pre každý e-shop?

To záleží od sortimentu a možností e-shopu. Bidding prebieha na porovnávačoch tovaru, kde je kľúčové práve porovnávanie. V prípade, keď existuje dostatočný počet konkurentov pre spustenie biddingu na Heureke a Zboží, dáva zmysel snažiť sa o získanie lepšie viditeľných pozícií. Na 60. pozícii vás už pravdepodobne nikto nenájde, pretože máloktorý zákazník bude prechádzať tak veľké množstvo ponúk.

Ak e-shop ponúka špecifický sortiment, ktorý nemá s kým porovnávať, bidding mu nepomôže. Vtedy je potrebné sústrediť sa na veci, ktoré pomôžu zviditeľniť ponuku iným spôsobom.

Čo všetko dokáže a ako má pomáhať koncovým používateľom?

V prvom rade pomáha s automatizáciou procesov. Či už klient spravuje inzerciu veľkému alebo malému e-shopu, s Bidding Foxom nemusí niekoľkokrát denne chodiť do administrácie porovnávača kontrolovať pozície a pracne meniť cenu prekliku.

V Bidding Foxe si nastaví parametre, rozpočet, maximálnu hranicu CPC a PNO a aplikácia už riadi bidding zaňho. Používateľ má tiež k dispozícii rôzne štatistiky o svojich konkurentoch, takže aj na základe toho dokáže inzerciu riadiť a vylepšovať. K tomu patria už vyššie spomínané produktové filtre a možnosť tvorby produktových výberov, tvorba individualizovaných stratégií, exporty a prehľadne spracované reporty v .pdf –⁠ napríklad pre klienta, ktorý sa nechce prehrabávať v tabuľkách.

Na akom princípe nástroj funguje?

Nástroj riadi inzerciu na základe nastavených podmienok a podľa dostupných dát z daného porovnávača tovaru, Google Analytics, štatistík predajov apod. Vďaka tomu dokáže niekoľkokrát denne meniť stav podľa aktuálnych informácií. To by používateľa stálo bez pomoci automatu mnoho času, ktorý by mohol využiť na inú činnosť.

Kde všade dokáže Bidding Fox bidovať?

V súčasnosti dokážeme biddovať na slovenskej a českej Heureke a Zboží.cz.

Existuje obrovské množstvo podobných bidovacích nástrojov. Kvôli čomu majú ľudia začať využívať práve Bidding Fox?

V rámci Česka a Slovenska je dostupných asi 5 podobných nástrojov, každý má ale trochu iný prístup. My dávame používateľovi k dispozícii dáta a on na ich základe riadi inzerciu prostredníctvom nastavených stratégií. Spätne spracovávame dáta, ktoré mu aplikácia, napríklad formou diagnostiky inzercie vráti.

Vyvíjame nástroj a riadenie inzercie nechávame na používateľoch, či už ide o ľudí priamo z e-shopov alebo pracovníkov marketingových agentúr. Organizujeme školenia, meet-upy a ďalšie akcie, kde si vymieňame s účastníkmi informácie a skúsenosti.

Klientom poskytujeme nástroj, ale nespravujeme ich inzerciu. Preto sa nemusí nikto báť zvýhodnenia či nezvýhodnenia. Nástroj pracuje pre všetkých rovnako.

Naše ceny sú transparentné a pre všetkých rovnaké, bez ohľadu na počet produktov vo feede. Tým pádom viete už pred zapnutím aplikácie, koľko vás bude stáť. Pre tých, ktorí si chcú Bidding Fox vyskúšať, ponúkame 15 dňovú skúšobnú dobu zdarma.

Koľko máte doteraz používateľov?

Počet používateľov u nás spadá pod NDA, ale môžeme povedať, že v počte aktívnych projektov patríme k špičke.

Máte prevažne slovenské a české firmy, alebo aj zahraničné?

Vzhľadom k tomu, že sprostredkovávame automatický bidding na českej a slovenskej Heureke a Zboží.cz, tak naši klienti sú hlavne Česi a Slováci.

Kto je vaša najväčšia konkurencia na Slovensku a v Česku?

Ako bolo uvedené vyššie, každý nástroj volí trochu iný prístup, takže to takto neberieme. Niekedy klienti hľadajú nástroj, ktorý si môžu spravovať sami a mať všetko pod kontrolou –⁠ pre nich je ideálny Bidding Fox. Potom sú napríklad e-shopy, ktoré chcú delegovať celú správu inzercie na tretiu stranu –⁠ im odporúčame spojiť sa s našimi certifikovanými partnermi, alebo vyskúšať iný nástroj na trhu.

V čom spočívajú vaše najväčšie výhody oproti konkurencii?

Snažíme sa tvoriť univerzálny nástroj pre všetkých, ktorí chcú riadiť inzerciu múdro a automatizovane. Radi k tomu poskytneme informácie formou školení, ktoré sú zdarma. Taktiež ponúkame mnoho návodov aj na našom blogu a YouTube kanáli.

Používateľom zároveň dodávame štatistiky nielen o biddingu, ale aj diagnostiku stavu inzercie a ďalšie informácie využiteľné pri riadení inzercie, cenotvorbe a podobne.

Aký typ marketingu vám funguje a ako získavate nových zákazníkov?

Snažíme sa viesť otvorenú komunikáciu a radi sa účastníme akcií, kde máme možnosť stretnúť sa so súčasnými aj potenciálnymi zákazníkmi a predať si skúsenosti. Máme fajn vývojárov, ktorí na akcie ako Reshoper alebo ShopCamp jazdia s nami, takže používatelia majú možnosť hovoriť aj priamo s tvorcami aplikácie.

Mnoho novo-spustených projektov je od súčasných používateľov. Sú to často správcovia inzercie pracujúci pre niekoľko e-shopov súčasne. S novým klientom preto siahnu po aplikácii, ktorú už poznajú a s ktorou sa im dobre pracuje.

V drobnej miere tiež využívame PPC reklamu a sociálne siete –⁠ Facebook, Twitter a Instagram.

Ako máte nastavený pricing?

Nástroj ponúkame za 48 € bez DPH mesačne. Cena je jednotná a neodvíja sa od počtu bidovaných produktov alebo spôsobu biddingu. Každý tak dopredu vie, koľko ho bude Bidding Fox stáť a môže cenu rovno zahrnúť do rozpočtu.

Aká je priemerná lifetime klienta?

Našimi používateľmi nie sú iba konkrétne e-shopy, ale aj externí správcovia inzercie starajúci sa pomocou Bidding Foxu o niekoľko zákazníkov naraz. Preto je zložitejšie sledovať lifetime klienta. Evidujeme však e-shopy, ktoré sú s nami od začiatku a aj také, ktoré sa u nás niekoľkokrát zohriali, odišli a opäť sa vrátili.

Čo sú najčastejšie dôvody zrušenia spolupráce?

Za dobu fungovania sme vypozorovali, že mnoho e-shopov koluje naprieč nástrojmi a skúša, čo dokážu. Z nášho pohľadu je to v poriadku. Zmeny môžu nastať z rôznych dôvodov, napríklad kvôli výmene agentúry či správcu inzercie. Prípadne si e-shop začne riadiť inzerciu sám a následne hľadá vhodné riešenie.

Poskytujete aj rôzne školenia. Sú zo strany zákazníkov využívané?

Školenia sú hojne navštevované. Pred covidovým obdobím prebiehali osobne, väčšinou v priestoroch našich kancelárií. Mali sme trochu obavy z toho, ako budú fungovať online, záujem však stále je. Každému vyhovuje iný spôsob školenia. Za online verziu sú určite radi napríklad ľudia z Košíc, ktorí by len tak na otočku do Brna neprišli.

Ako podľa vás vplýva aktuálne situácia (COVID-19) na odvetvie e-commerce? Predpokladáte nejaké zmeny v správaní zákazníkov?

Do e-shopov sa presunula časť zákazníkov, ktorí boli zvyknutí nakupovať v obchode na rohu –⁠ situácia ich prinútila k zblíženiu sa s online nakupovaním. Zákazníci sú čím viac náročnejší na kvalitu, hlavne na rýchlosť doručenia zásielky. E-shopy budú čím ďalej tým viac tlačiť hlavne na zefektívnenie a zrýchlenie dopravy. Popularita rastie aj boxom, kde si môže človek objednaný tovar vyzdvihnúť. Mnoho ľudí si zvyklo tiež na posielanie balíčkov na výdajné miesta dopravcov, či už kvôli lepšej cene za dopravu alebo otváracej dobe.

Čo pokladáte za najväčší úspech od spustenia?

Za veľký úspech považujeme pozitívnu spätnú väzbu od klienta. Robí nám tiež radosť, keď sa za nami klienti zastavia na akciách či konferenciách, kde môžeme diskutovať o skúsenostiach a vymieňať si navzájom poznatky.

Plánujete v najbližšej dobe nejaké novinky?

Plánujeme, necháme si ich však zatiaľ pre seba.

Odkiaľ beriete nápady na novinky v rámci Bidding Fox?

Niektoré sú z vlastných skúseností, niektoré zo skúseností našich klientov. Je dôležité počúvať svojich zákazníkov a snažiť sa pozrieť na vec ich očami. Prídete tak na kopu nápadov, nových funkcií a možností, ako nástroj postupne vylepšovať a pridávať mu na hodnote.

Radi zdieľame skúsenosti naprieč komunitou, či už online alebo offline formou. Preto organizujeme a spoluorganizujeme akcie ako PROBIDDING či MergadoFest. Ak by mal niekto z čitateľov chuť sa podobnej akcie zúčastniť, vystúpiť s vlastným obsahom a predať svoje skúsenosti či poznatky ďalej –⁠ budeme radi, ak sa nám ozve na podpora@biddingfox.com.

Jirkovi  ďakujem veľmi pekne za rozhovor a prajem veľa úspechov
s aplikáciou Bidding Fox.

 Viac info nájdete na webe:
https://markpro.sk/profil/bidding-fox

Zaujal vás tento článok? Zdieľajte ho s priateľmi

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pocket
Pocket
Veronika Rákošová

Veronika Rákošová

Moje ❤️ patrí online marketingu už nejaký ten piatok. Stále je pre mňa veľkou výzvou, ktorú sa snažím zdolávať. Snaha o neustále zdokonaľovanie a rozširovanie mojich vedomostí ma priviedla aj k PPC, ktorému sa aktuálne venujem.

Máte nápad na článok?

Odporučte nám svoj alebo cudzí zaujímavý obsah

Novinky zo sveta marketingu priamo na váš e-mail

Váš e-mail bude u nás v bezpečí. Nezveríme ho tretím stranám a novinky vám pošleme raz mesačne.​

Ďalšie články autora

Rozhovory

Zlepšite svoj web s UXtweak

Hľadáte platformu ktorá vám pomôže zlepšiť použiteľnosť vašich webových stránok a aplikácii? V ďalšom rozhovore s Ľubom Lajošom vám predstavíme úspešný slovenský projekt UXtweak. UXtweak

Prečítajte si celý článok »

Záujem o prácu

Máte záujem o túto pracovnú ponuku? Pošlite nám bližšie informácie o sebe a svojich skúsenostiach.

Kontaktný formulár

Máte záujem o spoluprácu alebo sa len chcete niečo spýtať? Napíšte nám správu. Radi vám odpovieme.

Vaša správa bola úspešne odoslaná

Ďakujeme za správu. Čoskoro sa vám ozveme.